Sprawdź quiz inspirowany jego treścią: jeśli nie znasz odpowiedzi lub nie jesteś ich pewny/a - to znak, że to pozycja dla Ciebie!
a. Ma wybór, przecież to jego decyzja
b. Może, ale wtedy terapeuci muszą być w kontakcie
c. Nie jest to zgodne z etyką i może być szkodliwe
a. Czyta i analizuje każdą wiadomość po kolei
b. Odmawia rozmowy o cudzych wiadomościach i tłumaczy powód odmowy
c. Prosi o sparafrazowanie tych wiadomości i tłumaczy dlaczego
a. Nie reagować, by nie nasilać agresji
b. Zakończyć terapię i wyjaśnić dlaczego
c. Postawić granicę i zapowiedzieć konsekwencje
a. Pacjent złoży na nich swój podpis
b. To są notatki - nie mogą być dokumentacją
c. Umieścisz na nich nr telefonu lub adres pacjenta
a. Może odmówić i nie stawić się w sądzie
b. Musi zeznać wszystko, co wie
c. Musi stawić się w sądzie, może odpowiedzieć "nie pamiętam", ale może zostać za to ukarany
a. Możliwe, wystarczy zgoda jednego rodzica
b. Możliwe, jeżeli sąd rodzinny wyrazi na to zgodę
c. Niemożliwe
a. Dopiero gdy sam wniesie ten temat
b. Już na etapie wywiadu
c. Nie powinniśmy; to zadanie seksuologa
a. Zakończyć terapię i wyjaśnić dlaczego
b. Najlepiej nie reagować
c. Podziękować, że się tym dzieli i omówić potrzeby, które stoją za tymi uczuciami
a. Używa słownictwa pacjenta, by budować sojusz terapeutyczny
b. Modeluje język związany z seksualnością
c. Słucha ale raczej się nie odnosi
a. Nie może zmienić stawki na którą umówił się z pacjentem na początku terapii
b. Może ją zmienić, ale musi to zakontraktować na początku
c. Może, w każdej chwili, bez zapowiedzi
a. Może zaoferować, ale nie musi, może pobierać płatność wyłącznie gotówką
b. Ma obowiązek mieć terminal płatniczy
c. Ma obowiązek udostępnić jedną z opcji zdalnych płatności
a. Odpuścić ale podkreślić, że to ostatni raz
b. wyegzekwować płatność, odwołując się do kontraktu
c. W ogóle nie powinien mieć takie zasady w kontrakcie
a. Odmówić współpracy i wyjaśnić, że terapia polega na rozmowie
b. Milczeć razem z pacjentem tyle, ile potrzebuje
c. Wdrożyć na początek niewerbalne techniki terapeutyczne
a. Zaakceptować ale dopytać o powód odmowy
b. Uszanować i zostawić dane pytanie bez odpowiedzi
c. Wyjaśnić, że pacjent musi odpowiedzieć, bo to ważne dla wywiadu
a. Zaburzeniami lękowymi
b. Zaburzeniami afektywnymi
c. Z niczym co dotyczy zdrowia psychicznego
a. Zaburzeniami osobowości i PTSD
b. Zaburzeniami lękowymi
c. Zaburzeniami depresyjnymi
a. E i K
b. D3 i B
c. A
a. Dzwoni po karetkę
b. Edukuje bo wie że to lęk - wcześniej poprosił o wykonanie badań
c. Ignoruje - by nie wzmacniac lękowej reakcji
a. Nie obowiązuje bo prawnie rodzic ma prawo wglądu w treści współpracy
b. Obowiązuje zgodnie z etyką, z wyjątkami
c. To zależy od decyzji rodzica
a. Prosi o ocenę w skali 0-10; 5 i mniej- nie reaguje
b. Dzwoni do bliskiej osoby pacjenta lub na 112
c. Ocenia stopień zagrożenia życia i na tej podstawie decyduje co dalej